Geel vlindertje


Gisteren 137 kilometer gereden, van Gap naar Orpierre. Een prachtige route, door Georges, langs riviertjes en door van die typische Franse, slaperige dorpjes. Waar vaak steilere stukken geklommen moeten worden dan op dat, wat officieel als Col betiteld wordt ;-)

Vandaag een rustigere dag, want 'maar' 97 kilometer. Beide dagen zijn heftig zat, nog niet eens zozeer door de klimkilometers, maar vooral door de temperatuur. Heb regelmatig temperaturen gezien van 38-42 graden. En dat is warm kan ik je vertellen. Weinig tot geen wind, en dan klimmend in de volle zon, heb ik me toch een paar keer afgevraagd waarom ik niet gewoon in de vakantie aan het zwembad ga liggen met een goed boek. Maar ja, als je dan de afdaling in mag, of het uitzicht zomaar cadeau krijgt, of ergens onder platanen op een fijn terrasje zit, is dat allemaal ook zo weer vergeten.
Soms is het iets heel kleins waar je stemming van verbeterd. Vandaag zat ik er op een van de cols behoorlijk door. Het was zo warm, ik was er gewoon een beetje misselijk van. Opeens zag ik een klein, geel vlindertje voor me uit dansen. Heel langzaam fladderde het voor me uit. Ik kreeg er ineens weer goede zin van. Vooral het feit dat hij geel was, dat is met fietsen toch net iets specialer.

Inmiddels zijn we weer op de camping aangekomen. De groep is erg gezellig, de organisatie super. En de duik in het zwembad verrukkelijk. Dus we fietsen voorlopig vrolijk nog even door!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mogelijk gemaakt door Blogger.