Drank en drugs ;-)

Vanochtend bij het wakker worden had ik een dichte neus, keel en geen stem. Balen! Mijn eerste reactie was: dat wordt vandaag weer niet fietsen... Maar na een half uurtje en een bakje koffie voelde ik me al een heel stuk beter. Toch maar proberen te fietsen vandaag. Alles beter dan de hele dag in de bus (sorry Marcel). Eerst even langs de Pharmacia, dat wel. Voor één van die wondermiddeltjes die je hier wel, en in Nederland niet kunt krijgen. Ik ging de deur weer uit met 'gewone' Franse strepsils. Maar toch met de nodige toevoegingen. Ha, na een half uurtje voelde ik me alweer een stuk beter. Rustig aan de hele dag, want we hadden toch 120 km te gaan, met, zo bleek achteraf, een stuk meer hoogtemeters dan verwacht. En vergeet de 40 graden die we onderweg hadden niet! De hele dag was ik bezig om uit te rekenen wanneer ik de volgende pil weer mocht, en hoeveel water ik nog in mijn bidons had. Andre stond in de Gorge du Nesque, net op tijd, want allebei de bidons waren leeg. 
En later hadden we een hele aardige ober, die op het terras niet alleen nog lekkere clafoutis voor ons regelde, maar ook onze bidons weer vulde met heerlijk koud water. Een paar prachtige stadjes gezien en doorkruist. Geplakt aan de helling, tussen paarse lavendelvelden, waar het niet eens erg is als er iemand lek rijdt.
Met van die slaperige fonteintjes en mooie oude kerkjes.
Dus vol drank en drugs kwam ik eigenlijk in prima toestand aan op de camping. En nu lig ik hier, heerlijk in de schaduw.
Op de achtergrond hoor ik de corveeploeg, die al aan het avondeten begonnen is.
En het ruisen van mijn ketting, want Harmen poetst mijn fietsje weer mooi op. Voor morgen. Dan vertrekken we hier weer, richting de Gorge du Verdon. En morgenochtend heb ik daar vast weer zin in!

1 opmerking:

  1. Hi Joke, ik ben blij dat je, je weer iets beter voelt ookal komt het door ziekte verlagende middelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.