Van Genève naar Nice - Col de l'Iseran

Superdag! Ik was vandaag een halfuur eerder met twee mannen alvast aan de klim begonnen. Toen er bij val d'isere nog steeds niemand van de rest gepasseerd was, begon ik er stiekem aan te denken dat ik misschien... Ik heb gewoon rustig doorgefietst, wat heel makkelijk is als je voorop rijdt. Je bent dan minder geneigd even aan te haken bij iemand en rijdt dus echt je eigen tempo. Geweldig. Helaas haalde Gerard me net voor de top toch nog in. De foto bij het bord van de Col laat zien dat ik toch best trots ben ;-) Daarna volgde een 33km lange afdaling, waarvan een groot stuk met veel tegenwind. Wat was ik blij dat ik René's berichten had gelezen vorige week en dus mijn winterhandschoenen mee heb. Want bovenop de col was het wintersport-koud. En als je dan nog een beetje wilt kunnen remmen in de afdaling... Heel tevreden hebben we in het zonnetje op het terras gezeten, en nu liggen we lekker even met de beentjes omhoog. Morgen de Telegraphe en de Galibier. Pittig dagje dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mogelijk gemaakt door Blogger.