Vol tegen de wind in naar volterra

Vanochtend beginnen we vrij snel met een hele mooie klim. Langs een klein beekje liep de weg geleidelijk, en soms iets minder geleidelijk, omhoog. Wat was het heerlijk stil in het bos waar we doorheen fietsten. Ik denk dat ik onderweg meer vlinders voor me uit heb zien fladderen dan dat ik auto's heb gezien. Echt geweldig. Maar ook percentages van 16% weggetrapt...
Na een mooie afdaling, waarbij we de toren van Pisa zagen, hadden we lunch in Pastina. Een terras with a view. 

Geerten nam patat die niet al te best viel bleek later. Want we moesten daarna vol tegen de wind in. Kilometers lang. Pfff! Op zo'n moment denk ik wel eens 'wat is hier leuk aan'. De klim naar volterra begon ook vol tegen de wind in. Op een gegeven moment begon de weg meer te slingeren en hadden we de helft wind mee en de helft vol tegen. Ik begin te denken dat 'vol' wind betekend in het Italiaans, want ook bij de wandeling door het dorpje was hij volop aanwezig. 

Nu met een lekker wijntje in de bar in afwachting van het eten. Morgen hebben we een kortere etappe. Best lekker! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mogelijk gemaakt door Blogger.