Amstel Gold Race

Vandaag de Amstel Gold Race gereden, 150 km. Ondanks aardig wat pech heb ik een geweldige dag gehad. We waren vroeg gestart. Na 35 km hoorde ik 'pling'. Ik dacht nog even 'pling, wat is dat?', maar toen begon mijn fiets behoorlijk te slingeren. Ik bleek een spaak van mijn achterwiel gebroken te hebben. Dat had ik nog nooit eerder gehad, en ik had eerlijk gezegd ook geen idee of ik hiermee door kon fietsen of niet. Hoewel het nog geen negen uur 's ochtends was, heb ik toch geprobeerd om Edwin te bellen, van Stappenbelt Zwolle. En gelukkig, die nam op. Hij verzekerde me, dat als ik de remmen zo wijd mogelijk open zou zetten, ik voorzichtig door kon rijden tot het eerstvolgende servicepunt. Het wiel, waar een behoorlijke slinger in zat, zou dan zo min mogelijk aanlopen.

Ik ben dus doorgefietst met een openstaande, maar nog steeds skwiek-skwiek-skwiek-aanlopende achterrem. Het bevoorradingspunt bleek uiteindelijk 13 kilometer verder te zijn. Daar heb ik van Shimano een leenwiel gestoken gekregen. Echt superservice. Nogmaals bedankt!

De rest van de dag ging verder prima. Ik was nog op tijd bij de Keuterberg, voor de drukte uit en kon hem gewoon in mijn eigen tempo op fietsen. Maar mijn grootste blunder komt nog: bovenop de Cauberg ben ik heel blij over de finish gereden. Tenminste, dat dacht ik. Maar de finish lag 2 kilometer verder dan de top van Cauberg dit jaar. En ik ben dus net voor de finish linksaf geslagen, terug naar de auto, omdat ik dacht dat de Cauberg-boog de finish al was. ;-( Geen medaille dus voor mij. Maar ja, al met al toch een prachtige dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mogelijk gemaakt door Blogger.