Mountainbike clinic

Ik zag op facebook dat Henk Lubberding, vandaag een mountainbike clinic gaf en heb me spontaan aangemeld. Gelukkig had hij nog een plekje. 

Ik kwam aan en ja hoor, ik was de enige vrouw in een groep van zo'n twintig man.
We begonnen met fietsen, terwijl je trapt en tegelijkertijd remt. Dit kende ik al van de clinics op Lanzarote, waar Henk dit principe ook toepast bij het fietsen op de weg. Erg fijn, want je hebt veel meer grip en controle op die manier. 

Later in de workshop hebben we over een tien centimeter smalle wip-wap gefietst. Ja dat kan echt! De eerste keer fietste ik er zonder problemen overheen, de tweede keer stuurde ik er blijkbaar toch naast. Niet ver genoeg naar voren gekeken. En ja, dan moet je dus nog een derde keer. Dat was wel even slikken. Maar gelukkig ging het goed. 

Het beheersen van de fiets hebben we afgesloten met een potje tikkertje. Op de fiets. Echt lachen! 
Na de pauze gingen we het bos in, achter Henk aan. Steeds een beetje steiler en moeilijker, totdat we bovenaan een helling stonden waar ik zelfs de stoerste mannen toch wel even zag slikken.

Ik heb er enorm veel van geleerd, en ben meerdere keren van die steile helling afgefietst. Nooit gedacht dat ik dat zou durven. Kortom, een topdag. Veel geleerd en ook heel veel plezier gehad. Bedankt Henk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mogelijk gemaakt door Blogger.